subota, 22. listopada 2016.

Kako eliminirati tjeskobu i stres u samo 24 sata

Anksioznost može niknuti iz bilo koje teške životne situacije.

Bilo da ste pod stresom zbog svog posla, osjećate se nedostojnima da živite u izobilju ili se borite sa socijalnom anksioznošću, vrlo lako se možete početi osjećati bespomoćno i poraženo. Međutim, postoje načini na koje se možete boriti protiv tjeskobe.



Evo akcijskog plana koji će vam pomoći da vratite kontrolu

22:30 – 08:30: Dovoljno sna

Možda mislite kako nije važno hoćete li spavati 7-9 sati po noći, ali studije pokazuju da nedostatak odgovarajućeg odmora može imati ozbiljne posljedice. To narušava vaše zdravlje i povećava razinu tjeskobe i stresa.


Evo što možete učiniti:


  • Stvorite pozitivno okruženje u vašoj spavaćoj sobi
  • Prestanite koristiti elektroničke uređaje 1-2 sata prije spavanja
  • Klonite se kofeina
  • Izbjegavajte alkohol
  • Dugo se tuširajte ili kupajte
  • Koristite umirujuću rasvjetu
  • Otiđite rano u krevet
  • Pokušajte meditirati prije spavanja
  • Vizualizirajte pozitivne slike
  • Pokušajte odvojiti što više vremena za spavanje, čak i ako je to više od 9 sati – vjerojatno samo trebate nadoknaditi spavanje!
  • Steknite rutinu spavanja

08:30 – 10:00: Promijenite svoju prehranu

Isplanirajte doručak/kuhajte zdrave obroke za ostatak dana. Određene namirnice snižavaju razinu anksioznosti, dok je druge pojačavaju. Kako bi zadržali svoju anksioznost pod kontrolom, morate unijeti u organizam prave vitamine i minerale – vitamini B skupine i omega-3 masne kiseline su posebno važni.

Prvi su povezani s općenito boljim mentalnim zdravljem, a potonji pružaju obećavajući tretman za neke od glavnih simptoma anksioznosti i depresije. Osim toga, iako bi mogli biti privučeni obrađenom hranom i slatkim poslasticama kada ste zabrinuti, znanstvenici vjeruju da ova vrste hrane može zapravo napraviti anksioznost još gorom.

Ovo su najbolje namirnice za uklanjanje stresa:


  • Zeleno lisnato povrće
  • Šparoge
  • Avokado
  • Bobice
  • Indijski oraščići
  • Čaj od kamilice
  • Tamna čokolada
  • Zeleni čaj

10:00 – 11:00: Vježba

To možete učiniti i u večernjim satima (vježbe mogu poboljšati san, koji je često poremećen zbog stresa). Ovdje su neke od vježbi koje možete isprobati:


  • Visoke energetske aktivnosti – poput plesa ili trčanja.
  • Joga je odlična za otpuštanje stresa.
  • Tai Chi – smiruje um.
  • Ostale borilačke vještine su odličan način za oslobađanje bilo kakve napetosti ili frustracije koje doživljavate.
  • Pilates će vam pomoći da se opustite, povećat će vašu snagu i izdržljivost.
  • Čak i samo žustro hodanje po vašem susjedstvu ili neka druga vrsta tjelovježbe preplavit će vaše tijelo s endorfinom koji uzrokuje da se osjećate dobro. Nadalje, većina ljudi smatra da redovita vježba  potiče samopouzdanje i povećava društvenost. Trik je pronaći oblik vježbanja u kojem ćete zaista uživati.


 Od 10:30 do 12:30: Raščistite nered

Ako živite u neurednom prostoru, to često inficira um i čini vaše misli kaotičnijima – što je pravi problem ako se borite s tjeskobom. Na primjer, neuredan radni prostor može učiniti da se osjećate kao da nikada nećete završiti sve zadatke s popisa.

Odvojite nekoliko sati i samo pospremite prostore gdje ćete provesti najviše vremena. To će potaknuti racionalnu misao i smiriti anksioznost.

Evo nekoliko preporuka za vas:


  • Učinite to sve odjednom i to učinite sada. Ne ostavljajte dijelove za sutra ili za sljedeći tjedan.
  • Riješite se svega što vam ne treba. Ako to ne učinite, izgubit ćete previše vremena razmišljajući o tome gdje staviti stvar koja vam zapravo uopće ne treba.
  • Počnite s jednostavnim stvarima. Da, to može biti teško u početku. I nećete znati gdje početi. Očistite svoj stol, a zatim vaš ormar, a zatim prijeđite na knjige i ostavite predmete koji imaju sentimentalnu vrijednost za kraj.
  • Bit će vam lakše riješiti se stvari ako ih podijelite u različite kategorije. Na primjer, ljetna odjeća, zimska odjeća i sl.


12:30-13:30: Odaberite opuštajuće mirise

Sada ćete možda morati skočiti do trgovine. Kada to učinite, razmislite o nabavci nekih eteričnih ulja.

Bosiljak, kamilica, lavanda i anis – to su svi mirisi koji su povezani sa smanjenjem anksioznosti. Oni opuštaju vaše tijelo, suzbijaju fizičku napetost pa čak i povećavaju mentalnu jasnoću tako da bolje možete planirati budućnost, umjesto da jednostavno brinete o njoj.

Evo nekoliko zanimljivih načina na koja možete dodati eterična ulja u svoj život u borbi protiv anksioznosti:


  • Osvježite svoj madrac. Ako želite da vam krevet po noći miriše na lavandu, pomiješajte 10-12 kapi ulja s 1/2 šalice sode bikarbone, zatim pospite madrac s tom smjesom i usišite prah nakon sat ili dva.
  • Koristite lampu za eterična ulja kao osvježivač zraka.
  • Ako koristite ovlaživač zraka, dodajte nekoliko kapi ulja u vodu.
  • Također, možete koristiti eterična ulja prilikom glačanja. Dodajte vodu i nekoliko kapi ulja u sprej bocu i time poprskajte odjeću dok glačate.


13:30 PM – 15:30 PM: Potražite fizičku utjehu i ohrabrenje

Nježan fizički kontakt s nekim može sniziti tjelesnu reakciju na stres i potaknuti oslobađanje smirujućih neurotransmitera. Samo držanje za ruke može raditi čudesa.

Dakle, odvojite jedan sat (ili više) u danu i provedite neko vrijeme s ljudima koje volite. Otiđite na ručak s prijateljem, posjetite svoje roditelje ili otiđite u šetnju sa svojim partnerom.

Naravno, ovdje se ne radi samo o fizičkoj utjesi. Socijalna podrška općenito je povezana s psihološkim i mentalnim zdravljem. Na taj način ostajemo u kontaktu sa svojim prijateljima i obitelji. Na kraju dana, oni su najvažniji ljudi u vašem životu.

I smijte se!

Teško se smijati kada ste zabrinuti, ali istraživanje pokazuje da namjerno izlaganje svog uma zabavnim materijalima može pomoći smanjiti glavne simptome tjeskobe i depresije.

Pokušajte čitati smiješan članak, gledajte omiljena YouTube videa ili nazovite prijatelja koji uvijek zna prave trikove koji će vam izvući osmijeh.

15:30 – 16:30: Izaberite strategiju samopomoći

Kada ste kod kuće, tjeskobne misli lako se uvlače u glavu, stoga je potrebno usredotočiti se na dobre stvari. Rad na svjesnosti je zapravo način života u kojem pokušavate kontrolirati način na koji razmišljate o svijetu.


  • Cilj je živjeti u sadašnjem trenutku. Ne budite opsjednuti prošlošću i ne brinite o budućnosti.
  • Promatrajte svijet oko sebe bez prosuđivanja.
  • Također, ne osuđujte sebe. Budite dobri prema sebi i vježbajte brigu o sebi.
  • Prakticirajte vježbe disanja.
  • Izazovite svoj mozak. Kada vas počnu proganjati tjeskobne misli, pokušajte pronaći izraz koji dovodi u pitanje temeljna uvjerenja ili pretpostavke. Korisni primjeri uključuju “Ne postoji ništa što stvarno nije u redu – to samo moja tjeskoba govori” i “Ja sam miran i neću dopustiti tjeskobi da uzme najbolje od mene.”
  • Dopustite sebi da ponekad ne radite baš ništa. Samo provedite neko vrijeme sami, mirno sjedite u svojoj sobi i fokusirajte se na doživljavanje svijeta oko sebe.
  • Otpustite negativne emocije. U redu je osjećati ih. Mi smo samo ljudi. Ali, od presudne je važnosti ne biti njihov zarobljenik.


22:00 – 22:30: Budite zahvalni i pišite dnevnik  

Uzmite pola sata prije odlaska u krevet i pišite dnevnik o svojim iskustvima i svim stvarima za koje ste zahvalni.

Postoje neke fascinantne nove studije koje pokazuju kako izražavanje zahvalnosti  može automatski ublažiti tjeskobu.


To može biti verbalno (npr. kad mislite o voljenim osobama i onome što su sve učinili za vas) ili može biti privatna vježba koja završi dnevniku. Cilj je usmjeriti svoju pozornost na 3-5 stvari koje nadahnjuju vašu zahvalnost svaki dan.

Izvor: thelawofattraction


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.