nedjelja, 24. ožujka 2013.

Kako se nositi s napadom panike?


ni često dolaze naglo i bez upozorenja, ali istraživanja su pokazala da su napadi ponekad potaknuti visoko stresnim događajima. "U pacijenata koji imaju poremećaj panike, šest do osam mjeseci prije prvog napada došlo je do nekog stresnog događaja, bilo da se radi o gubitku voljene osobe, bilo zbog promjene posla, selidbe, razvoda, pa čak i braka ili trudnoće, što je na neki način gubitak vašeg dotadašnjeg načina života"
Neki znanstvenici tvrde da možemo kriviti noradrenalin za tu zbunjenost.



Kada taj hormon udari u prednji režanj mozga koji je povezan s prosuđivanjem i razumom, između ostalog, umanjuje vašu sposobnost da racionalno prosuđujete. U nemogućnosti da shvatite što se događa, pretpostavljate najgore: da umirete ili imate srčani udar. U stvari, prema jednoj studiji iz 2003, osobe s poremećajem panike imaju znatno veću vjerojatnost da završe u bolnici zbog bolova u prsnom košu.

Ono što najviše zabrinjava pogođene paničnim napadom je to da nisu radili ništa neuobičajeno ili naporno. Nema očitih okidača za napad. To je zajedničko svim spontanim napadima panike - nisu povezan sa situacijama koje izazivaju strah, kaže Jordan, W. Smoller, liječnik i izvanredni profesor psihijatrije na Harvard Medical School.
U drugim slučajevima, lakše je povezati napad sa stanjem osobe.

VAŠ PLAN OBRANE

Prije nego što se dogodi znajte da vam napad panike neće naškoditi

Recite prijateljima i bližnjima za napade

Ako znate da ste podložni napadajima panike, recite to prijateljima, obitelji ili čak kolegama s posla, tako da mogu prepoznati simptome i umiriti vas kada dođe do napadaja.

Za svaki slučaj nosite lijekove sa sobom

Ako ste imali napad panike, možete razgovarati s doktorom da vam prepiše blagi sedativ koji ima umirujući učinak na mozak. "Oni se ne preporučuju za kronične napade panike jer mogu izazvati ovisnost, ali to može biti djelotvorno kod izoliranih slučajeva", kaže Alexander Neumeister, jedan od profesora psihijatrije na Sveučilištu Yale. "Ponekad, samo saznanje da imate u torbici nešto što će vam pomoći, može spriječiti napad", kaže on.

Tijekom napada

Ako se bojite da ćete pasti u nesvijest, napnite mišiće nogu, ruku, trbuha oko 30 sekundi. Na ovaj način krv će vam jurnuti u glavu i može spriječiti nesvjesticu.

Odvratite si pažnju

"Odvratite negativne misli radeći nešto poznato i umirujuće," kaže Kiriakos. "Nađite neki mali komad vašeg okruženja koje možete kontrolirati", kaže Boss. "Čak i nešto jednostavno poput pospremanje stola može vas umiriti i zaustaviti napad."

Kao posljednji rješenje, idite u bolnicu

Malo je vjerojatno da imate infarkt ili moždani udar, ali ako se apsolutno ne možete otresti osjećaja da se nešto užasno loše događa s vama, zamolite nekog da vas odveze u bolnicu, liječnik vam nakon pregleda može propisati sredstvo za smirenje ako misli da je potrebno.

Kada napad završi nemojte živiti u očekivanju sljedećeg

"Cilj je da se nakon napada vratite svojim uobičajenim aktivnostima što je prije moguće", kaže Kiriakos. U redu je da uzmete dan dva odmora. "Normalan je osjećaj blage tjeskobe", kaže Kiriakos. Ali, ako ste još uvijek uzrujani i nakon tri dana, pitajte svog liječnika da vam preporuči terapeuta.

Idite liječniku

Uvijek odlazite na redovne kontrole nakon napada i precizno opišite simptome. Liječnik će utvrditi da li je napad uzrokovan zdravstvenim problemom.

relaxforum

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.