četvrtak, 6. prosinca 2012.

Emotivno zlostavljanje


Vjerojatno ste barem jednom u životu bili suočeni s emocionalnim zlostavljačem, koji vas je sustavno pokušavao poniziti i stvoriti vam osjećaj manje vrijednosti. Psiholozi tvrde da mnogi to rade nesvjesno, kako bi opravdali vlastite propuste i pogreške – uvijek je lakše kritizirati druge, nego početi od samog sebe. Riječi kao – trebaš ovo, moraš biti takav ili onakav, u tvojim godinama već sam imao to i to, samo ćeš nekim čudom uspjeti i sl. nisu nimalo ugodne, pogotovo ako su usmjerene prema osobi labilnog samopouzdanja. 


Ponekad sve proizlazi iz dobrih namjera, no riječi su krivo formulirane i umjesto pozitivnog učinka, postiže se suprotno. Osim toga, nerijetko nas i mediji emocionalno zlostavljaju, nabijajući nam komplekse za izgled, uspjeh, materijalni imetak i sl. Koliko puta smo samo mogli vidjeti prekrasnu holivudsku elitu, bez grešaka na tijelu, sa savršenim životom, bogatstvom i slavom. No, kad se kamere ugase, iza te maskote ostaje nešto sasvim deseto. Žene nerijetko bez šminke izgledaju neprepoznatljivo, bogatstvo im je pod hipotekom zbog dugova, a zbog slave i pritiska medija, izgubili su privatnost. Zavidni?

U nastojanju da postanu savršeni, da izgledaju poput svojih idola, postignu bogatstva putem lutrije i drugih igara na sreću, ljudi zapravo gube vrijeme i promiče im stvarni život. Umjesto što mišljenje o sebi gradite na temelju osobe koja vam nije prijatelj i koja vas, svjesno ili nesvjesno sabotira, radije potražite savjet ljudi za koje znate da su vam prijatelji i koji će vam dati konstruktivne kritike. I ne nastojite svoj život i izgled izgraditi po uzoru na nekog drugog. Umjesto toga, pogledajte se u ogledalo i recite sebi kako ste jedinstvena i unikatna osoba i kako ne želite biti nečija kopija nego isključivo vi sami.

Nažalost, često nas neki događaji, razočarenja i postupci u jednom trenutku toliko povrijede, da na nas ostavlja tragove i godinama poslije. Tu govorimo o emocionalnim traumama, za koje se nerijetko treba potražiti stručna pomoć. Ako imate takav problem i bojite se kako ga sami ne možete riješiti, ne ustručavajte se potražiti pomoć psihologa, za to ih imamo. I osim toga, potrudite se svim silama potisnuti loše iskustvo i što manje misliti o tome. Ostavite prošlost tamo gdje pripada i fokusirajte se isključivo na sadašnjost i budućnost. Na vašu prošlost više ne možete utjecati, samo možete učiti iz nje. S druge strane, na budućnost možete utjecati vašim sadašnjim stavovima i postupcima. Stoga, ne tratite vrijeme – vrijeme je blago i treba ga znati dobro iskoristiti. Naučite se ne odgađati jer time vam vrijeme odlazi u nepovrat. Umjesto toga, odmah ili što prije napravite sljedeće:

01. Bacite i uklonite iz svog života sve što vas podsjeća na nešto ili nekoga, a ima negativan utjecaj na vas, bilo da vas žalosti ili ljuti. Nema smisla skupljati uspomene koje u nama izazivaju loše osjećaje.

02. Pročitajte neku knjigu o jačanju samopouzdanja. U vašoj knjižnici sigurno ima različitih naslova na tu temu, a mi vam preporučujemo knjigu britanske psihologinje Sarah Litvinoff – Plan samopouzdanja.

03. Razmislite i zapišite si na neki papir ili u Word dokumentu što želite sve postići u životu. Pri tom se vodite isključivo na vlastite želje, ne uspoređujte se s drugima. Jasno definirajte što želite i krenite malim koracima k ostvarivanju vaših želja. Ne dozvolite drugima da vas izbace iz takta ili u vama stvore osjećaj sumnje u vlastite mogućnosti. S takvim ljudima najbolje prekinite kontakt.

Izvor: Budi.In

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.