utorak, 4. prosinca 2012.

Crne misli


Crne misli mučit će vas samo onoliko koliko im dopustite


Negativne misli, iako vam se čine istinite i uvjerljive, no ako se na trenutak odmaknete od njih, shvatit ćete da su neistinite, preuveličane te ih samo odbacite.


Kad su ljudi, primjerice, depresivni, pojave se automatski negativne misli poput “ovo nema smisla”, “čemu sve to uopće” ili “nikad to neću napraviti kako treba”. A kad su uzbuđeni, prevladavaju pozitivne misli poput “mogu sve sad napraviti i pritom neću pogriješiti”.

Dok nas okupiraju, negativne misli čine se posve uvjerljive i razumne. Zato treba imati na umu da misli nisu činjenice. No i dalje imaju velik utjecaj, a najbolji način kako biste ih se riješili je propitkivanje. Prvo ih osvijestite i barem se nakratko distancirajte od njih. Potom pomoću četiri pitanja dokrajčite crne misli - “je li to istina?”, “možete li znati da je to zaista istina?”, “kako reagirate kad povjerujete toj misli?” i “tko biste bili bez te misli?”, savjetuje Katie Byron, autorica knjige “Loving what is”.

Kad primijenite ova pitanja na problem koji vas muči, vidjet ćete iz sasvim druge perspektive. Ujedno, postavljajući si ova četiri pitanja, spoznat ćete koliko je crnih misli zapravo neistinito. Nakon nekog vremena shvatit ćete koliko utječu na vaš život, osobito emocionalni, te mijenjaju način na koji vidite stvari i kako reagirate. A nakon što promijenite način na koji razmišljate o stvarima, promijene se i stvari o kojima razmišljate.

Crne misli su samo misli, a mučit će vas onoliko koliko im dopustite i pridate značenja.
Problem se gleda hladne glave

Zamislite nešto što u vama izaziva nervozu i osjetite je kako raste. Zatim zamislite da ta nervoza nema nikakav utjecaj na vas - bez crnih misli i negativnih osjećaja. Shvatit ćete da nije bitan problem nego kako gledate na njega i razmišljate o njemu.
Negativnost rađa novu zabrinutost

Ako postanete nervozni ili depresivni zbog nečeg, negativne misli počnu se razvijati čak i oko stvari koje nemaju veze s trenutačnim problemom, a i tad su uglavnom preuveličane. Što više o njima razmišljate, to ćete biti uzrujaniji, pa ih ignorirajte.
Čovjek mislima sebe zlostavlja

Ne izaziva problem patnju u ljudi nego razmišljanje o tom problemu, kaže Katie Byron. Suprotno uvriježenomu mišljenju, “puštanje” bolnih ili crnih misli ne pomaže, no nakon uspješnog propitkivanja crne misli napuštaju ljude. Tad ljudi vole i prihvaćaju stvari kakve jesu.
Protiv loših stavova se ne bori, nego ih se mijenja

Nemojte se boriti protiv negativnih misli, radije se naučite nositi s njima te ih pokušajte zamijeniti pozitivnima jer je to najučinkovitiji način. No za to vam je potrebno vježbanje i snaga volje. A protiv crnih misli lakše ćete se boriti ako se barem malo udaljite od njih.
Priznanje crnih misli je pola bitke

Prvi korak u rješavanju crnih misli je da ih postanete svjesni i priznate. One se očituju drastičnim manjkom energije, ogorčenošću, tmurnim raspoloženjem i ne vidite ništa dobro ni u čemu.
Dobro je - i u to vjerujem

U rješavanju negativnih misli pomaže i ako shvatite zašto su se pojavile. Nakon toga ih zamijenite ekvivalentnim pozitivnim mislima, kojima ćete s vremenom početi vjerovati.
Misli ne bi smjele upravljati vama

Dobro razmotrite misao. U trenutku dok razmišljate o njoj, kažite si da nećete dopustiti da preuzme kontrolu nad vama. Što joj više popuštate, to će imati više utjecati na vas.
Pozitivne misli "sade" se svaki dan

Što više dobrih misli “posadite” u danu, to će vam brže život postati bolji, a vi sretniji. Ako se pojave crne misli, samo ih “otpustite” i više razmišljajte o pozitivnijim stvarima.
Uvijek najbolji mogući scenarij

Obavijeni crnim mislima, često razmišljate o najgorim mogućim scenarijima koji se rijetko kad ostvare. Ako možete zamisliti loši, znači da možete zamisliti i dobar. Zato zamislite potpuno drukčiji scenarij - najbolji mogući ili barem upola pozitivniji.


izvor: relaxforum

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.