utorak, 1. svibnja 2012.

Tajna dobre komunikacije

Iskrena i dvosmjerna komunikacija dobra je za međuljudske odnose.

Svi mi želimo imati zdrave odnose pune ljubavi i razumijevanja, gdje uistinu možemo biti iskreni jedni prema drugima, kod kuće ili pak sa kolegama na poslu. Samo razmislite koliko ste puta poželjeli biti iskreni prema nekome, no strah da ne uđete u konflikt je bio prejak. Uglavnom, ne možemo izbjeći konflikte u ljudskim odnosima. Vjerovanje koje je netočno je to da konflikti ili pobude ili pogoršaju međuljudske odnose. Naprotiv, iskrena i smirena komunikacija može natjerati drugu stranu da prihvati vaše stajalište te poboljšanje odnosa. 


Iskrena i dvosmjerna komunikacija dobra je za međuljudske odnose
Kako možemo pridonijeti iskrenoj komunikaciji?
Prvi korak je da odlučite cijelo vrijeme biti iskreni. Ponekad mislimo da će mala laž pomoći u izglađivanju nesporazuma. No mala laž može dovesti do većih laži što na kraju može dovesti do još većeg konflikta sa još većim posljedicama. Umjesto da inzistiramo na lažima, inzistirajmo na istini i prihvatimo posljedice. Vidjet ćete da će ljudi početi cijeniti vašu iskrenost te na kraju počet će cijeniti i Vas.
Zlatna pravila pozitivne komunikacije
Sada, sigurno ste pomislili na događaj gdje ste bili iskreni no ipak druga strana se nije slagala i bila loše volje. Zašto?
Sigurno se niste pridržavali zlatnih pravila
1. Uvijek si uzmite vremena za razmisliti
Nikada nemojte biti agresivni ili se previše braniti.
2. Radite na principu odnosa pobijedi – pobijedi
Vaš cilj ne bi trebao biti da porazite osobu. Pokušajte se dogovoriti što će oboje učiniti u odnosu da se osjećate dobro. To znači da bi ste trebali izraziti svoja mišljenja bez da ikakve agresivnosti, uvredljivosti i pružiti rješenje drugoj osobi.
3. Morate li kritizirati, neka to bude dobronamjerno.
Nemojte biti zlobni, mogli bi ste imati negativan utjecaj na njegovo/njezino samo- poštovanje.
4. Kritizirajte ljudsko ponašanje, a ne osobnost.
Kada pokušavate biti iskreni, trebali bi ste naglasiti što očekujete od te osobe, a što ne.
5. Izrazite svoje osjećaje i emocije i prihvatite emocije drugih ljudi.
6. Prihvatite i poštujte ljude iako ih ne razumijete.
Ljudi se razlikuju, zato je važno da ustanovite što je dobro , a što nije.
7. Poštujte ljudske granice.
8. Slušajte onoga sa kojim razgovarate, i pokažite im da Vam je stalo do njihovih osjećaja.
9. Prihvatite odgovornost za svoje postupke.
Ne bojte se priznavanja svojih pogrešaka
Formula za iskrenu komunikaciju bez negativnih konflikata
Kažemo što mislimo ili što primijetimo za određene stvari.
Ističemo ono što osjećamo
Izražavamo svoje potrebe i želje
Moramo prihvatiti da mi sami odlučujemo o načinu komunikacije – lažemo, agresivni smo, šutimo….ili smo jednostavno dragi.

www.topshop.com.hr


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.