IZBOR I KORIŠTENJE RIJEČI:
Koristite riječi koje će
primatelj razumjeti: Treba izbjegavati korištenje riječi iz dijalekta ili
slenga (osim ukoliko je poruka namijenjena specifičnim grupama ili područjima,
kada korištenje ovakvih riječi može postići pozitivne reakcije). U poslovnom
komuniciranju ne bi trebalo skraćivati riječi niti koristiti kratice koje nisu
općepoznate
Koristite konkretne riječi
Odaberite jake riječi: glagoli i
imenice u pravilu imaju jači karakter (efekt) od pridjeva i priloga.
Istaknite (upotrijebite,
naglasite) pozitivne riječi:
Koristite sinonime
Izbjegavajte ‘izlizane’ riječi
Izbjegavajte nepotrebno
ponavljanje
OBLIKOVANJE REČENICA: cjelovite
misli se izražavaju rečenicama. Dobro odabrati riječi nije dovoljno – njih
treba složiti u rečenice na način da jasno i nedvosmisleno prenesu željenu
poruku, te da kod primatelja pobude željenu reakciju.
Oblikujte jasne rečenice:
dajte rečenici jedinstvo: jedna
rečenica bi trebala prenositi jednu osnovnu misao/ideju
držite povezane riječi zajedno:
pazite na gramatičku ispravnost i
usklađenost elemenata rečenice
koristite kratke rečenice
Radije upotrebljavajte aktivni
nego pasivni oblik: Ipak, ponekad je pasivni oblik preporučljiviji – naročito
kada se želi staviti naglasak na ono što je napravljeno, a ne tko je napravio,
ili kada se želi ublažiti negativne poruke
Naglasite bitne stvari u
rečenici:
koristeći dužinu rečenice:
koristeći strukturu rečenice:
ponavljajući ključne riječi i
izraze
koristeći različito formatiranje
rečenice
recite (napišite) sugovorniku što
je važno
OBLIKOVANJE ODLOMAKA: odlomci
(paragrafi) sastoje se od više međusobno povezanih rečenica i cjelovito
objašnjavaju ideje (glavne i sporedne) od kojih se sastoji poruka.
Organiziranje poruke u više paragrafa omogućava da se sistematično iznesu
različite ideje koje poruka nosi, odnosno različiti aspekti koje se želi
primatelju pokazati.
Koristite kratke odlomke: Dužina
odlomaka može varirati unutar poruke. Smjenjivanje kraćih i dužih odlomaka daje
živost poruci i zadržava čitateljevu pažnju. Prvi i zadnji odlomak obično bi
trebali biti kraći (i u njima se iznose ‘udarne’ misli), dok odlomci u sredini
mogu biti nešto duži (u njima se detaljnije obrazlažu glavne ideje i iznose
sporedne ideje).
Oblikujte paragraf (odlomak) kao
jedinstvenu cjelinu
Organizirajte paragraf logično
Naglasite bitne stvari u odlomku
OBLIKOVANJE PORUKE U CJELINI: da
bi bila efikasna, poruka mora funkcionirati kao cjelina, logički povezana i
dosljedno iznesena
Osigurajte povezanost/prijelaz
između paragrafa: U slučaju da se jedna osnovna misao razrađuje kroz više
odlomaka, prva rečenica u narednom odlomku trebala bi imati povezujući
karakter, tj. jasno se nadovezivati na zadnju rečenicu (bilo nastavljajući razvijati
njezinu misao ili ističući novo u odnosu na prethodnu rečenicu).
Organizirajte cijelu poruku
logično
Vizualno uredite poruku.
savjetnica.com
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.